همشهری آنلاین: کره شمالی از سفارتخانه‌های خارجی خواست مسئله انتقال کارکنان خود را از این کشور بررسی کنند.

کره شمالی

به گزارش واحد مرکزی خبر، ‌به دنبال آزمایش هسته‌ای کره شمالی و افزایش تحریم‌ها علیه این کشور، احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره افزایش یافته است و کره شمالی ضمن آماده باش ارتش در حال آماده سازی و استقرار موشک‌های کوتاه برد و میان برد خود است.
سخنگوی سفارت روسیه در کره شمالی روز جمعه گفت کره شمالی از روسیه درخواست کرده است خروج احتمالی کارکنان سفارت خود را در پیونگ یانگ به علت تنش های روزافزون در شبه جزیره کره بررسی کند.

دنیس سامسونوف افزود روسیه در حال بررسی این درخواست است اما در حال حاضر قصد خارج کردن کارکنان سفارت خود را در پیونگ یانگ ندارد.

وی تصریح کرد در حال حاضر نشانه‌ای از تنش و وخامت اوضاع در پایتخت کره شمالی مشاهده نشده است.

سامسونوف گفت دیگر سفارتخانه‌های خارجی نیز درخواست‌هایی مشابه را دریافت کرده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده ممکن است به علت جنگ لفظی یک ماهه بین این کشور با کره جنوبی و آمریکا، هر لحظه یک درگیری هسته‌ای در شبه جزیره کره آغاز شود. این تنش‌های لفظی باعث شده است تا آمریکا توان نظامی خود را در منطقه تقویت کند.

تهدیدهای اخیر کره شمالی باعث شده است آمریکا بمب افکن‌های رادار گریز « بی - 52 » و «‌ بی - 2 » را که قادر به حمل سلاح هسته ای است به همراه یک فروند ناوشکن خود در کره جنوبی مستقر کند.

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد رئاکتور هسته‌ای این کشور را به منظور تامین سوخت مورد نیاز برای برنامه هسته‌ای خود مجددا راه اندازی خواهد کرد.

تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد اوایل ماه مارس تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد، به شدت افزایش یافت. هدف از این تحریم ها متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی بالستیک کره شمالی پس از سومین آزمایش هسته ای این کشور است.

کد خبر 207386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز